lördag 27 februari 2016


Förbereder halloweenfest- i februari!



Förberedelser halloween- avklippt hörn på vimpel,

Ja ni läser rätt. Vi förbereder inför en halloweenfest. I februari! 


Sonen pratar ofta om halloween. Han gillar monster och spöken och allt annat läskigt. Såklart också både bus och godis. Så vi bestämde oss för att fira halloween. Först tänkte vi bara vi i familjen men nu har vi bjudit in de två barn som sonen oftast leker med. Det är inte förrän i mars och alltså en väldigt liten tillställning men jag gick såklart igång rejält. Jag har fantiserat och planerat dekorationer, Det mesta av sånt vi har hemma. Jag har sorterat ut orange ballonger och letat fram svarta ljus och en orange duk ur syhyllan. Igår klippte jag också ut vimplar av svart kartong som jag har kvar sedan säkert 10-15 år tillbaka. Jag skulle då göra fotoalbum men det blev inte så många som planerat...

Jag ritade också spindlar och spindelnät på en snutt pappersduk vi hade kvar sedan sonens kalas. Under tiden målade sonen med fingerfärg vilket kanske inte var så bra att låta honom göra utan övervakning. Se bilder längre ner.

Jag vek ner överkanten på vimplarna och klippte av hörnen som blev att sticka ut.

Vimplarna ska sen häftas ihop runt ett snöre och hängas upp på väggen.

Hörnen som jag klippte av.

Av restbitarna gjorde jag mindre vimplar och de avklippta hörnen sparade jag också.

Jag tänkte först skriva eller klistra fast bilder på vimplarna. Om jag inte gör det kan jag dock använda dem på födelsedagskalas och andra tillfällen också. Svart kanske känns dystert men i kombination med andra färger tror jag ändå att det kommer bidra till en festlig känsla.

De avklippta hörnen kan vi strössla över bordet som dekoration.

Jag klippte också ut bokstäver av restbitarna av kartongen.

Ganska små bokstäver som jag tänkte foga samman med tråd.

 De ska hänga på den vita lampan vi har över bordet. Mellanrummen ska skäras ut med skalpell. Jag gjorde dem med flit ojämna i storlek för att slippa pilla och vara så noga,

Vi hade en liten snutt vit pappersduk över från sonens kalas som också fick bli dekoration.

Jag gjorde ingen ansträngning att vara superkonstnärlig- budskapet framgår nog ändå.

Spindlar och nät tecknade med tuschpennor.

Sonen ville måla med fingerfärg under tiden.

Han gick all in han också.

Både på papperet och lite bredvid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar