onsdag 30 mars 2016


Bästa och billigaste presenten.



Bästa och billigaste födelsedagspresenten.

Jag visade här bilder från igår när vi firade min min mamma som fyllt år. I present fick hon det här fotot på sonen som hon önskat sig och ett par retro Barbieklänningar på bild längst ner.

Foton på barn är väl den bästa presenten till släktingar. Billigt också. Om man bara räknar med utskriften. Denna bild har vi tagit hos en fotograf som fotar under namnet Silence photography- länk till hennes facebooksida finns här. Om man tagit fotot själv kostar det dock nästan ingenting att göra en utskrift även när den är större än standardformat som denna.

Ramen har jag dessutom köpt på loppis. Barbieklänningarna likaså.

En utskrift som ska i ram.

För att anpassa fotots storlek till ramen fick jag skriva ut bilden med marginal.

För att få till en utskrift i fotoaffären som var anpassad till den gamla ramens konstiga format fick jag skriva ut den i större format med marginal i kanterna. För att komma undan det krånglet kan man ju bara välja en ram med standardformat istället.
Mammas present och mormors present bland fotona som vi har hemma på hyllan- alla ramar från loppis.

Närbild på den fina tennramen.

Bilden i gammal fin loppisfyndad ram.


Hela presenten med klänningarna också.

Vi ger ju inte presenter till vuxna i vår familj längre men lite småsaker fyndade på loppis måste ju få vara ok. Min mamma har själv många klänningar från 50-talet och i sån stil. Nu har hon rosablommiga klänningar till sin Barbie från 60-talet också.

Lite skrynkliga men fina klänningar.

Pillrigt att sy- jag vet för jag har också sytt Barbiekläder om än inte dessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar