torsdag 31 mars 2016



Sista matinköpet på en månad.



Sista matinköpet eller "mat" inköpet.

Idag gjorde vi sista matinköpet för en månad! Imorgon börjar utmaningen. Äntligen! 

Vi ska inte köpa mat på en månad. Äta oss genom skafferi, kyl och frys. Lite fusk känns det med det som jag handlade idag dock. Fryspizza och pizzakit var dock på rabatt och kostade bara 15:- styck. Vi brukar utnyttja såna rabatter när de finns så det var inget ovanligt inköp även om det kändes lite fusk nu...

Chipsen är till när vänner ska komma och titta i vår fotobok från resan till Cinque terre. Vi åkte dit precis när vi köpt vårt radhus. Nu har en av mina bästa vänner köpt radhus på gatan intill och de ska också åka till Cinque terre! Så lustigt. Under flytten har de mest levt på chips berättade hon så chipsen är en kul grej till de ska komma- eller nödproviant om jag får helt black out och inte vet vad vi ska kunna laga av det som finns i skåpen om de inte skyndar sig hit och äter upp dem.

Jag skrev mer om idén med köpstopp på mat här.

Sista matinköpet i fina tygkassarna.

Lite jobbigt känns det att vi har kuponger med 10% rabatt för fyra veckor då vi inte kommer utnyttja dem. Det svider lite i snålhetshjärtat. Fast vi  har ju sagt att vi ska komplettera med mjölk till sonen och även lördagsgodis och pasta etc till honom- men inte för oss att snylta av.

Jag är så pepp! Det ska bli så himla spännande och roligt och SKÖNT när det är lite glesare i skafferiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar