torsdag 28 april 2016



Begagnade krukor och tankar om att "springa".



Fågel i blomkruka.

Imorse SPRANG jag hela vägen hem från Hemköp!! Jag har ju börjat jogga mellan lyktstolparna på mina morgonpromenader. Nu på slutet jogga förbi två lykstolpar, gå förbi en. I morse promenerade jag dock till Hemköp för att posta några paket med sålda saker. På väg därifrån testade jag att springa hela vägen hem. Det gick!! Jag är chockad och imponerad av mig själv. Jag har inte heller fått bakslag av min MS igen. Ibland blir jag ju helt knäckt av såna där saker.

Nu kanske jag inte ska skryta alltför mycket för det var ju inte så hög hastighet på "löpningen". I uppförsbacken hade nog någon hurtig pensionär lätt kunnat promenera om mig. Det är inte heller så himla långt från Hemköp. Dock sjukt mycket längre än förbi två lyktstolpar (ca 1km). Så heja mig!!

Bilderna har inte alls med min joggingtur att göra utan var bara näst på tur bland såna bilder som jag sparat till bloggen. Begagnade loppade och ärvda krukor och världens sötaste fågel som har haft en pinne men nu får ligga i krukan. Bilder bara för att det var så fint. Jag brukar få såna infall ibland att jag ser något hemma (eller ute) som är så himla fint fast jag sett det massa gånger innan. Kanske är det små små anfall av mindfulness eller att vara i nuet som jag annars har så svårt för...

Fler bilder på fågel och krukor nedan.

Lite mera närbild på den rosa söta fågeln.

Sambon sköter om krukväxterna och de växer superbra- jag bara pyntar dem lite ibland...

Krukor på rad och ja jag glömde snurra bort den limmade skärvan i en från farmor och farfar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar