måndag 2 maj 2016


Sytt bort glipan över magen och blivit Barbie.



90-tals t-shirt blev linne.

På syträffen igår sydde jag också om en gammal favorit t-shirt till ett linne. Jag gillar motivet jättemycket. Ett rosa kitshigt tryck med jungfru Maria med gloria av guldstjärnor. Som synes på bilder nedan så passade varken modell eller storlek så bra längre. Den lilla polokragen har jag aldrig gillat men motivet har vägt upp. Nu har den dock legat nedpackad länge.

Genom att klippa av ärmarna och använda det tyget till att göra axelband lyckades jag dock förlänga den så att magen slipper glipa fram. Den är fortfarande lite tight så vi får se hur bekväm jag känner mig i den. Jag hoppas dock att den åter ska bli en favorit.

Fler bilder på före och efter finns nedan- varning för muffinsmagechock dock haha.


T-shirt från förra gången det var modernt med glipa i midjan.


Varken jag eller magen känner oss bekväma med att visa upp oss så här längre.

Jag använde ett linne som jag nyligen sytt som mall att klippa efter.

Bort med polokragen och halsringningen fick bli nedre del av uringningen.

Ärmarna slaktades och jag använde mellanbiten till nya axelband till linnet.

Färdigt linne med kant av stretchspets som jag hade hemma.

Provade med arbetsbyxorna till men linnet når ner över magen iallafall.

Sen kanske det finns mer att önska av bredden på linnet och/eller formen på min mage.

Om man suger in och fotar i rätt vinkel så ser man plötsligt ut som värsta Barbien dock.

Nu kan man ju förstå hur de får till alla snygga bilder i tidningar och kataloger- även om de inte skulle retuschera. Jag har inte förvrängt bilden alls- bara sugit in magen och fotat från en tydligen väldigt smickrande vinkel. Nästan så att man borde ställa upp i någon slags modelltävling- om det bara gick att låta bli att andas under tiden moahaha!! Var tvungen att ta med bilden för jag blev förvånad själv över effekten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar